UTW AWF Warszawa

MIGAWKI Z WYCIECZKI  „PERŁY DOLNEGO ŚLĄSKA” – KARKONOSZE | 5-8.09.2021 UTW AWF WARSZAWA

Od naszej jednodniowej wycieczki „Szlakiem jabłkowym” minęły dwa miesiące i znów wyruszyliśmy, tym razem na 4 dniową wycieczkę do Doliny Jeleniogórskiej.

Od momentu ogłoszenia zapisów na wycieczkę bardzo szybko zebrała się grupa 28 osób, które chciały wyruszyć po kolejna przygodę.

W programie wycieczki był Wrocław, Cieplice, Jelenia Góra, Szklarska Poręba, Karpacz i Świdnica.

Wczesnym rankiem wyjechaliśmy z Warszawy, aby po kilku godzinach być już we Wrocławiu i rozpocząć zwiedzanie miasta. Naszym przewodnikiem był p. Kamil Krawczyk, który przybliżył nam historie miasta i jego zabytki. Z ogromnym zaangażowaniem opowiadał nam ciekawostki o Wrocławiu.

Wyjechaliśmy z Wrocławia pełni wrażeń i wieczorem dotarliśmy do Cieplic, gdzie byliśmy zakwaterowani w hotelu Medi Spa.

Następnego dnia pod przewodnictwem p. Antoniego Witczaka – nauczyciela wielu pokoleń sudeckich przewodników ruszyliśmy zwiedzać Cieplice /dzisiaj dzielnicę Jeleniej Góry/, następnie zwiedzaliśmy Jelenią Górę.

Odwiedziliśmy także Karpacz ze Świątynią WANG, podziwialiśmy panoramę Sudetów i spacerowaliśmy po historycznym centrum Karpacza.

W drodze do Szklarskiej Poręby odbyliśmy spacer do wodospadu „Szklarka”. Zwiedziliśmy także Muzeum Ziemi w Szklarskiej Porębie.

Odwiedziliśmy Pałac w Mysłakowicach i Zamek w Karpnikach / obecnie hotel/.

W ostatnim dniu naszej wycieczki, w drodze powrotnej do Warszawy odwiedziliśmy Świdnicę. M.in. odwiedziliśmy Bazylikę Katedralną z najwyższą na Śląsku wieżą katedralną, zwiedziliśmy rynek z barokowym ratuszem i zabytkowymi kamienicami oraz zobaczyliśmy Kościół Pokoju pw. Św.Trójcy . Jest to jeden z dwóch takich obiektów w Polsce wpisany na listę UNESCO. W Świdnicy oprowadzał nas kustosz Katedry p. Mariusz Barcicki.

Nasze 4 dniowe spotkanie odbyło się przy bardzo dobrej pogodzie oraz świetnych humorach. W drodze powrotnej do Warszawy wszyscy dopytywali się, kiedy wyjedziemy ponownie na wycieczkę. Jesteśmy stęsknieni za spotkaniami i podróżami.

Jak zawsze naszym opiekunem był p. Piotr Kociszewski z BP PITUR. Dziękujemy za dobry program i świetną organizację wycieczki.