UTW AWF Warszawa

KASZUBSKIE REMINISTENCJE – WYCIECZKA UTW AWF, 16-19 MAJ 2018

To była druga wycieczka tegoroczna – tym razem obraliśmy kierunek północny. Kaszuby nie są tak bardzo znanym miejscem jak Mazury, ale są równie pięknym miejscem a może nawet piękniejszym.

W programie naszej wycieczki mieliśmy : Kaszubski Park Krajobrazowy w Wieżycy, wizytę w Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku, Kartuzy, Wdzydze Kiszewskie, Kościerzynę.

Naszą podróż rozpoczęliśmy wczesnym rankiem wyjazdem z Warszawy. Po drodze do miejsca zakwaterowania odwiedziliśmy GNIEW, gdzie pod opieką przewodnika zwiedziliśmy krzyżacki zamek – pięknie odrestaurowany. W godzinach popołudniowych dotarliśmy do miejsca zakwaterowania w Kompleksie Wypoczynkowym Szarlota – obiekcie z blisko 60-letnią tradycją. Miejsce urzekające – położone nad jeziorem w lesie. Hotel dobrze wyposażony – mogliśmy korzystać z obiektów SPA, oraz oferujący nam bardzo dobre wyżywienie!!!

Drugi dzień naszej wycieczki obfitował w dość dużo wrażeń. Szczególnie zapamiętaliśmy pobyt w Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku, gdzie przewodnik dał nam wspaniałą lekcje patriotyzmu.

W Kartuzach odwiedziliśmy Kolegiatę p.w. Wniebowzięcia NMP – proboszcz tej parafii opowiedział nam o historii klasztoru Kartuzów.

Trzeci dzień to  wizyta w Kaszubskim Parku Etnograficznym w Wdzydzach Kiszewskich. Wejście na wieżę widokową z której roztaczał się widok na jeziora w kształcie krzyża.

Odwiedziliśmy także Kościerzynę – nieoficjalną stolicę Kaszub.

Wieczorami, po kolacji był czas na spacery, spotkania i integrację!!!

Czwarty dzień to dzień powrotu. W drodze powrotnej odwiedziliśmy miasto Chełmno – najlepiej zachowane gotyckie miasto w Polsce. Mogliśmy podziwiać cystersko-benedyktyński zespół klasztorny,  gotycko-renesansowy ratusz, kościół farny oraz mury obronne miasta.

Pełni wrażeń, zintegrowani i zadowoleni wróciliśmy w godzinach wieczornych do Warszawy.

Słowa podziękowania należą się p. Piotrowi Kociszewskiemu – BP PITUR za bardzo dobrze zorganizowaną wycieczkę.