UTW AWF Warszawa

Zamki Dolnego Śląska

Na wycieczkę wyruszyliśmy 12 maja  o godzinie 7.00 z biurem turystycznym Horn. Pierwszego dnia po przyjeździe do Legnicy zwiedzaliśmy Zamek Piastowski, który jest jednym z najstarszych     zamków w Polsce, Katedrę św. Apostołów Piotra i Pawła, stare miasto i inne zabytki.

W drugim dniu naszej wyprawy zwiedzaliśmy Zamek Kliczków, Zamek Czocha, Siędlęcin,      Jelenią Górę i Grodziec.

Zamek Kliczków to fascynujący zabytkowy obiekt znajdujący się we wsi Kliczków.

Zamek  został zbudowany pod koniec XIII wieku przez księcia świdnicko - jaworskiego Bolka I. Później warownia stała się własnością prywatną, wielokrotnie zmieniając właściciela. Za czasów Rechenbergów zamek został przebudowany na piękny renesansowy pałac.

W latach 90-tych XX wieku pałac wykupił prywatny inwestor i pięknie go odrestaurował, a we wnętrzach urządził luksusowy hotel i SPA.

Zamek Kliczków otacza ładny park, na terenie którego znajduje się pozostałość cmentarza koni wierzchowych i wyścigowych. Wcześniej istniał tu nawet cmentarz psów. Aby podtrzymać tradycję, w 2009 pochowano tutaj piękną klacz.

Zamek Czocha – obronny zamek graniczny położony w miejscowości Sucha, gmina Leśna, nad Zalewem Leśniańskim na rzece Kwisie w polskiej części Łużyc Górnych. Pierwotna nazwa brzmiała prawdopodobnie Czajków, przed 1945 Tzschocha.

Zamek Czocha powstał w XIII wieku jako twierdza obronna. Z biegiem lat i zmianą właścicieli jego funkcje obronne zanikały i stawał się mejscem, o którym powstawały legendy - tajemniczym, pełnym sekretów i domniemywań na temat ukrytych w jego murach skarbów.

Na zamku Czocha nagrywano wiele scen do polskich filmów jak np. "Gdzie jest generał?", "Tajemnica twierdzy szyfrów", "Wiedźmin". Jest to także do dziś ciekawe miejsce dla ekip eksploracyjnych.

Wieża Książęca w Siędlęcinie z malowidłami o Lancelocie z XIV wieku. W śiędlęcinie zwiedzliśmy również Plac Ratuszowy z barokowymi kamieniczkami, Wzgórze Krzywoustego, Basztę i Bramę Wojnowską, oraz nawiedziliśmy Kaplice św. Anny.

W godzinach popołudniowych wyrószyliśmy do miejscowości Grodziec, gdzie na szczycie wzniesienia znajduje się zamek Grodziec. Późnogotycki zamek zbudowany na stromym  bazaltowym, powulkanicznym stromym wzgórzu na wysokości 389 m n.p.m. przed, którym zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.

W ostatnim dniu naszej wycieczki zwiedziliśmy dawną kopalnie zołota w Złotoryji i Muzeum złota, oraz nawiedziliśmu Sanktuarium Matki Bożej z Lourdes.

Ostatnim obiektem na naszym szlaku był średniowieczny zamek książecy Bolków.

Do Warszawy wróciliśmy ok. godziny 20 pełni wrażeń, że było nam dane podróżować po tak pięknym regionie Polski.